Articole

Aceste articole pot constitui un inceput pentru cei in cautare de idei de promovare pentru afacerea lor. Daca vrei sa fi notificat la publicarea unui articol nou pe site-ul nostru, aboneazate la newsletterul Mindlens.

Comunicarea identitatii online

Comunicarea identitatii online

Cai de comunicare a identitatii online pentru afacerile mici si intreprinzatorii online

Stiluri de promovare

Stiluri de promovare

Planul de branding este unic pentru fiecare produs, serviciu sau companie. Vezi doua puncte de vedere diferite legate de branding.

Definitii ale conceptului de brand

Definitii ale conceptului de brand

In teorie exista foarte multe definitii ale conceptului de brand. Putine dintre acestea sunt pe intelesul tuturor. De aceea sunt necesare unele comentarii.

Stiluri de promovare

Practica de a crea si promova branduri pentru produse individuale, ca si aceea de a promova compania ca brand, sunt strategii binecunoscute in istoria marketingului. Avantajele si dezavantajele fiecareia provin in principal din natura afacerii, a mediului economic si social sau a mentalitatii culturale.

Pampers, Duracell, Head&Shoulders, Ariel si Gillette. Ce au in comun aceste brand-uri? Dar Coca-Cola, Sony, Apple sau HP?

In timp ce primele produse apartin aceluiasi producator, Procter&Gamble, a doua lista contine brandu-uri de companii.

Hewlett-Packard (HP) spre exemplu isi concentreaza resursele pentru formarea brandului corporativ, stiind ca utilizatorii produselor se bazeaza pe reputatia companiei producatoare atunci cand iau decizia de cumparare. Brandul corporativ este de departe prezenta dominanta in mintea consumatorului.

Aceasta abordare contrasteaza, spre exemplu, cu cea a companiei P&G. Ei stiu ca noi, consumatorii, nu vedem legatura dintre diferitele produse realizate de ei. P&G produce o gama larga de produse: de la parfumuri, la mancare pentru animale, pana la detergenti. De aceea ei au produs branduri individuale, stiind ca procesul de achizitionare este ghidat de reputatia produsului in sine, mai degraba decat imaginea companiei.