Articole
Aceste articole pot constitui un inceput pentru cei in cautare de idei de promovare pentru afacerea lor. Daca vrei sa fi notificat la publicarea unui articol nou pe site-ul nostru, aboneazate la newsletterul Mindlens.
Comunicarea identitatii online
Cai de comunicare a identitatii online pentru afacerile mici si intreprinzatorii online
Stiluri de promovare
Planul de branding este unic pentru fiecare produs, serviciu sau companie. Vezi doua puncte de vedere diferite legate de branding.
Definitii ale conceptului de brand
In teorie exista foarte multe definitii ale conceptului de brand. Putine dintre acestea sunt pe intelesul tuturor. De aceea sunt necesare unele comentarii.
Branduri celebre: Coca-Cola
Succesul unora dintre cele mai puternice companii la nivel mondial se datoreaza in primul rand brandurilor puternice create de acestea. De fapt in acest moment, valoarea acestora este data de brandul in sine si nu de activele companiei. Probabil ca dintre toate brandurile existente, bautura racoritoare Coca-Cola este cel mai indicat in exemplificarea notiunii de "brand".
Compania Coca Cola isi gaseste inceputurile in anul 1886, ajungand repede producatorul celei mai bine vandute racoritoare din SUA, si apoi din lume, astazi existand pe piata in peste 200 de tari. Chiar daca la sfarsitul secolului XIX nu erau dezvoltate inca metodele de promovare asa cum le cunoastem azi, compania a inceput sa investeasca in promovare iar rezultatele nu au intarziat sa apara.
Brandul are aceeasi identitate azi ca si acum 100 de ani: cea mai racoritoare bautura din lume, prima care iti vine in minte cand nu stii ce sa comanzi daca ti-e sete. Aceasta o spune si sloganul utilizat: "The pause that refreshes". Promovarea lui in ziua de azi este destul de mica tinand cont de dimensiunea brandului, aparand doar la lansarea unor bauturi noi (de exemplu, Cola Zero) si in preajma sarbatorilor de Craciun. Coca-Cola este creditata cu inventia imaginii moderne a lui Mos Craciun care este vazut ca un batran purtand haine colorate in rosu si alb. Compania a inceput sa promoveze aceasta imagine inca din 1930.
Desi la inceput bautura era vanduta in farmacie, considerandu-se ca avea efecte benefice asupra stomacului, astazi, probabil din cauza modului de preparare, Coca Cola este considerata o bautura nesanatoasa, ba chiar toxica in cantitate mare. Printre efectele nocive se numara: obezitatea si problemele cardiace. Si totusi este cea mai raspandita bautura racoritoare din lume, si inregistreaza cresteri ale profitului de la an la an. Aceasta siguranta este data de forta brandului Coca-Cola.
Compania in sine incorporeaza mai multe branduri individuale din care produsul Coca Cola este cel mai tare, chiar daca perceptia de-a lungul timpului asupra lui s-a modificat, ceea ce demonstreaza ca un brand rezista perceptiilor negative daca este puternic. Important este sa existe o perceptie la nivel de masa, fie ea pozitiva sau negativa.
Stiati ca forma sticlei este unica in lume si este inregistrata ca marca, avand beneficiar pe The Coca-Cola Company? In momentul inregistrarii marcii aceasta a fost o metoda de stopare a imitatorilor.
Mai stiati ca produsele companiei aduna sub emblema sa bauturi racoritoare din toata gama: energizante, sucuri naturale, racoritoare, bauturi pentru sportivi, ceai, cafea si apa?