Articole

Aceste articole pot constitui un inceput pentru cei in cautare de idei de promovare pentru afacerea lor. Daca vrei sa fi notificat la publicarea unui articol nou pe site-ul nostru, aboneazate la newsletterul Mindlens.

Comunicarea identitatii online

Comunicarea identitatii online

Cai de comunicare a identitatii online pentru afacerile mici si intreprinzatorii online

Stiluri de promovare

Stiluri de promovare

Planul de branding este unic pentru fiecare produs, serviciu sau companie. Vezi doua puncte de vedere diferite legate de branding.

Definitii ale conceptului de brand

Definitii ale conceptului de brand

In teorie exista foarte multe definitii ale conceptului de brand. Putine dintre acestea sunt pe intelesul tuturor. De aceea sunt necesare unele comentarii.

Ce stim despre slogane?

Agentiile de publicitate de peste tot au creat cu succes multe slogane care au functionat pe piata pentru ani intregi sau chiar decenii. Daca luam unele dintre cele mai bune slogane ale timpului, ne dam seama ca sunt putine caracteristici comune pe care acestea le au. Din aceasta cauza nu se poate crea un template pentru slogan.

Unul dintre caracteristicile sloganelor de succes este ca ajuta la identificarea companiilor si a produselor de pe piata pentru milioane de oameni. De altfel chiar in acest numar de oameni sta succesul sau insuccesul unui slogan. Dar aceasta caracteristica este generata de acel slogan si celebritatea lui, si nu este o caracteristica in sine, ci este chiar scopul pentru care el este creat. Exista si slogane create pe loc, din inspiratie de moment, spre exemplu celebrul slogan Nike – “Just Do It”.

Sa vedem ce asemanari putem gasi

La o prima observatie majoritatea sloganelor nu contin numele produsului sau al companiei pe care o promoveaza. Desigur exista si exceptii, spre exemplu sloganul M&M – “M&Ms melt in your mouth, not in your hand”, Petrom – “Petrom pune Romania in miscare”, Asirom – “Intr-o lume nesigura, Asirom va asigura”.

Iata si cateva dintre caracteristicile sloganelor pe care le cunoastem si de care tinem cont tot timpul atunci cand ne gandim la un slogan: sunt scurte, de la 3 la 9 cuvinte, si sunt usor de retinut. Exemple: Nike – “Just Do It”, Coca-Cola – “The pause that refresshes”, Rompetrol – “Energie vie”.

Nici un slogan dintre cele de succes nu sunt nici foarte inteligente si nici foarte comice. Situatiile comice deriva mai mult din reclama TV sau audio. Spre exemplu sloganul bauturii alcoolice Unirea – “Niste tarani” si reclama respectiva.

Multe dintre slogane evidentiaza o caracteristica tehnica a produsului, sau un beneficiu al serviciilor oferite. Exemple sunt multe, dintre acestea amintim: DeBeers: "Diamonds are forever", Connex. – “Viitorul suna bine”, Spor – “Vopsesti usor, vopsesti cu spor”.

Cuvintele dint-un slogan trebuie se potriveasca pentru a putea fi retinut de oameni, trebuie sa fie logic si sa sune natural, formate din cuvinte uzuale.

Concluzia este ca nu exista un mod sigur de a crea un slogan de succes. De asemenea nu depinde doar de slogan in sine pentru a fi unul de succes ci depinde de intreaga campanie de comunicare.

In ciuda tuturor incercarilor de a sistematiza o metodologie, in aceasta munca se pare ca cel mai mult conteaza arta, si nu stiinta. Inspiratia, impulsurile accidentale si chiar si amatorii pot crea un slogan de succes.